B041081B04 |
L'aire que belluga les coses |
2020-2021 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/3/2021 - 27/3/2021 (10 hores) de 18:00h a 19:00h |
|
CRP d'Osona |
|
Don Miguel de Clariana, 3 3r. (Vic)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
Activitat en format virtual per vídeoconferència. |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller de formació per videoconferència en el context de l’exposició GOULA. Projecte d’art, joc i memòria, inclosa en les activitats de celebració dels 10 anys del programa d’ART I ESCOLA.
Comptarem com a formadors els artistes dissenyadors de l'exposició i de la comissària, que també són assessors dels centres educatius que participen en el programa.
|
| |
Objectius |
Entendre i dissenyar un projecte artístic partint del projecte Goula, projecte d'Art, joc i memòria.
Conèixer el procés i els resultats d’un projecte que, centrat en el joc, ofereix un espai de reflexió per seguir avançant en la implementació de models educatius que tenen present els vincles entre l’educació formal i la no formal per incidir en els coneixements a través de les arts.
|
| |
Continguts |
1. Petit Immens
Montsita Rierola i Jordi Lafon
Dimarts, 9 de març de 18.00 a 19.00h.
Els autors de la mostra Goula. Projecte d’art, joc i memòria explicaran les diferents vicissituds de la producció artística en relació a diverses peces per discernir des de quin punt de vista van plantejar el treball i com aquest evolucionà en un procés que ha durat més de deu anys.
2. Obsevar, connectar i jugar
Assumpta Cirera_Tuti
Dimarts, 16 de març de 18.00 a 19.00 h.
Una sessió per explorar d’una manera pràctica com intervenen l’observació, la connexió i el joc en la producció artística de Jordi Lafon i Montsita Rierola. Amb una mirada atenta i una actitud lúdica es farà un aproximament al fet creatiu aportant noves interpretacions.
3. De la creació artística a les paraules que l’acompanyen
Ana M Palomo
Dimarts, 23 de març de 18.00 a 19.00 h.
Es parlarà del procés d'elaboració de les paraules que acompanyen a la creació artística. Són textos que no pretenen explicar l'obra exposada ni tampoc limitar la seva lectura, sinó que plantegen qüestions per a la reflexió. L’objectiu de les paraules és, potser, la mediació entre l'obra i el visitant de l'exposició.
4. Fugir d’estudi
Eva Marichalar-Freixa
Dissabte, 27 de març de 10.00 a 13.00 h.
Lloc de trobada al Museu de l’Art de la Pell. (Es recomana calçat còmode).
És fugir d’estudi una forma de passar de llarg o d’anar més enllà? No són aquestes darreres dues expressions sinònims? Què ens passa si juguem a despullar i canviar la càrrega simbòlica de les paraules? I si les fem acció traient-les a passejar? En aquest taller us convidem a caminar conversant sobre el sentit pedagògic de sortir, perdre’s, deixar passar, evadir-se, vorejar. Sobre el sentit de fugir d’estudi. Sí. Amb tota la seva força.
|
| |
Formador/a |
Tuti cirera; Montsita Rierola, Jordi Lafon
|
| |
Avaluació |
Document de reflexió a partir dels aspectes treballats a cadascuna de les sessions i propostes d'aplicació i/o canvi a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
- Valoració positiva de les tasques que requereixin els formadors.
- Assistència a més del 80% de les hores de connexió sincrònica i les presencials.
|
| |
Persones destinatàries |
S'adreça als docents de tots els nivells educatius.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
03/03/2021 |
1800 |
1900 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
dissabte |
27/03/2021 |
1800 |
1900 |
|
| |